کشفیات جدید درمورد خندیدن
skull
عکس و خبر و ..........
کشفیات جدید درمورد خندیدن

Click this bar to view the full image.
Click the image to open in full size.

 

بر خلاف آن*چه اغلب افراد باور دارند،* خنده تنها پاسخی به رفتار یا گفتار بامزه دیگران نیست، بلکه چسب اجتماعی پرقدرتی است که ما از نوزادی برای تعامل ساده*تر با دنیا و سایر انسان*ها به کار می*بریم.وقتی در جمع هستید و کسی مطلب خنده*داری را تعریف می*کند به احتمال زیاد می*خندید. اگر از شما بپرسند به چه چیزی می*خندی چه جوابی می*دهید؟ احتمالا می*گویید به حرفی که زد، درست است؟ خیر غلط است، شما در واقع به خود فرد خندیدید نه حرف خنده*داری که زد.


مطالعات جدید محققان نشان می*دهد که خنده آن*قدرها هم موضوع ساده*ای نیست و ما انسان*ها در هر شرایطی به راحتی نمی*خندیم. بر اساس این مطالعات،* در مقایسه با زمانی که داریم به افراد دیگر گوش می*دهیم، ما 50 درصد بیشتر تمایل داریم که وقتی خودمان حرف می*زنیم بخندیم. به علاوه 30 درصد بیشتر احتمال دارد که در جمع بخندیم تا این که در تنهایی به برنامه*های تلویزیون یا مانند آن بخندیم.

این محققین باور دارند که خنده خیلی بیشتر از یک پاسخ ساده به حرف یا رفتار بامزه دیگری است و در حقیقت یک نوع چسب اجتماعی است که کمک می*کند افراد به یکدیگر مرتبط شوند.
نوزادان انسان بین 2 تا 6 ماهگی شروع به خندیدن می*کنند،* حتی نوزادانی که به طور مادرزادی ناشنوا هستند. از آن*جا که خنده به فعالیت ماده دوپامین در مغز مربوط می*شود که جریان پاداش و لذت درون مغز را می*سازد، در واقع خنده به کودک کمک می*کند که با احساس شادی و امنیت به کند و کاو دنیای اطرافش بپردازد.
همچنین کودکان با خنده با سایر کودکان می*فهمانند که در قوانین بازی چندان هم جدی نیستند و بدین ترتیب به ایجاد ارتباط بین خودشان از طریق بازی*ها کمک می*کنند. حتی در بزرگسالی هم خنده به عنوان یک تسهیل کننده روابط اجتماعی به کار می*رود. خنده حس پرخاشگری و رقابت را بین افراد کم*رنگ*تر می*کند و باعث می*شود راحت*تر با هم کنار بیایند. حتی مطالعات نشان می*دهند که شما می*توانید با خنده روی سایرین تاثیر بگذارید. پس از این به بعد به استفاده از خنده*هایتان دقت کنید!

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 4 / 10 / 1389برچسب:,
ارسال توسط hero

:آدرس سایت فیلتر شده
:نوع فیلتر

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 168
بازدید ماه : 5410
بازدید کل : 97690
تعداد مطالب : 334
تعداد نظرات : 77
تعداد آنلاین : 1